wtorek, 22 stycznia 2013

Bank Pekao SA - przygotowanie do zgłoszenia zbiorowego naruszenia interesów konsumentów do UOKiK.

        Od ostatnich postów upłynęło ponad 10 dni w tym czasie otrzymałem kilka ciekawych odpowiedzi dotyczących swoich bieżących problemów to jest od Banku Pekao SA, od Banku Millenium, od komornika w sprawie egzekucji z Pure.

Sprawa teoretycznie banalna, ale:

Bank Pekao SA naliczył opłatę w kwocie 5,99 zł - sprawę opisywałem tutaj: http://krzysztofijegoprzypadki.blogspot.com/2013/01/bank-pekao-sa-opata-za-konto-eurokonto.html 

Otrzymałem odpowiedź o treści:

"Szanowny Panie,

uprzejmie informujemy, że zgodnie z obowiązująca Taryfą opłat i prowizji, która jest integralną częścią umowy o prowadzenie rachunku Eurokonto Mobilne, opłata za prowadzenie konta wynosi 5,99 zł.

Jednak w przypadku wpływu na rachunek wynagrodzenia lub innych regularnych zasileń na kwotę jednorazowo min. 500 zł w danym miesiącu kalendarzowym (z wyłączeniem wpłat gotówkowych, wpływów z tytułu rozliczenia depozytów terminowych lub udzielonych kredytów i pożyczek oraz przelewów pomiędzy rachunkami własnymi klientów), w następnym miesiącu kalendarzowym opłata ulega obniżeniu do wysokości: 0,00 zł.

Pełna Tabela opłat i prowizji dostępna jest na stronie internetowej Banku pod adresem: http://www.pekao.com.pl/binsource/f/42/57/5/bin_P1K015f891f13a35853d42575,ATTACHMENT,PL,1,0,0/R_2.1_NOWA_LINIA_RACHUNKOW_OSZCZEDNOSCIOWYCH.pdf

Jednocześnie informujemy, że w miesiącu listopadzie warunek minimalnego jednorazowego wpływu nie został spełniony, stąd w miesiącu grudniu pobrana została opłata za prowadzenie rachunku."

Niby wszystko ok, ale nie zgadzam się z takim stanem rzeczy - to jest pogrubionym i z kursywą, bo oferta Banku mówi o ""Opłata za prowadzenie rachunku wynosi 5,99 zł - dla Klientów regularnie przekazujących na rachunek wynagrodzenia, stypendia, czy inne stałe wpływy w kwocie min. 500 zł miesięcznie prowadzenie konta jest bezpłatne."

Różnica niby pozorona ale jest jedno istotne słowo, które dzieli stan rzeczy na dwa odmienne JEDNORAZOWO, dzisiaj wysłałem ostatnią treść do Banku:

"Dzień dobry,

Rozumiem, że pracownicy Banku jak i oferta Banku celowo wprowadza w błąd konsumenta czyli w tym przypadku moją osobę. Informacje umieszczane uraz udzielane przez Państwa są sprzeczne z zapisami w regulaminie - Bank jest instytucją szczególnego zaufania i profesjonalistą w fachu - mam prawo mieć zaufanie do informacji zamieszczanych na stronach www oraz udzielanych przez pracowników. Dla przypomnienia przypomnę: "Opłata za prowadzenie rachunku wynosi 5,99 zł - dla Klientów regularnie przekazujących na rachunek wynagrodzenia, stypendia, czy inne stałe wpływy w kwocie min. 500 zł miesięcznie prowadzenie konta jest bezpłatne."

W związku z powyższym informuję, że na dniach dokonam stosownego zgłoszenia na piśmie zbiorowego naruszenia praw konsumentów przez Państwa Bank. Zaznaczę, że Bank celowo wprowadza w błąd konsumentów w przypadku oferowania rachunku EUROKONTO MOBILNE.

Następnie skieruję sprawę na drogę postępowania sądowego w celu wyegzekwowania swoich należności.

Z poważaniem
Krzysztof Stosio"

Odczekam kilka dni i w przyszłym tygodniu wysyłam zgłoszenie do UOKiK, a UOKiK lubi takie problemy konsumentów - zwłaszcza czytając ostatnie doniesienia dotyczące kar nakładanych na różne Banki.

Będę informował o sprawie.

Krzysztof Stosio

2 komentarze:

  1. ja się dołączam, co miesiąc naliczają mi jakieś nie wiem skąd opłaty za kartę, mimo, że robię wszystko, aby spełnić warunki, aby opłata była 0zł.
    Przez to tracę sporo nerwów.
    Ten bank to porażka, ludzie uciekajcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym to nazwał wprowadzeniem lub wprowadzaniem celowym w błąd. W moim przypadku gra toczy się o jedno słowo - "JEDNORAZOWO". Niby niewiele ale różnica wielka :)

      Usuń