środa, 11 lipca 2012

Wezwanie do zapłaty przez Pure Health and Fitness Sp. z o.o. - ciąg dalszy

       Historia ma dalszy bieg, zgodnie z założeniem złożenie pozwu 26 czerwca 2012 było właściwym posunięciem. Sprawa ma nadaną sygnaturę akt I Nc 1412/12, należy domniemywać, że sprawa będzie rozpatrywana zgodnie ze złożonym wnioskiem, to jest w trybie nakazowym.
Poniżej złożony kolejny pozew przeciw Pure. Jak wspominałem w poprzednim poście kwota sporu, to niecałe 20 zł, czyli koszty powstałe w wyniku bezpodstawnego wzywania do zapłaty. Dodatkowo powstały koszty związane ze złożeniem pozwu w kwocie 4,67 zł.
Dodatkowo w pozwie wniosłem o nakazanie pozwanej określonego zachowania.


4 lipca 2012 roku Żona otrzymała kolejny telefon od firmy windykacyjnej nazywającej się Intrum Justitia Polska Sp. z o.o., podczas rozmowy, którą ja prowadziłem dowiedziałem się, że Pure zlecił windykację długu w/w firmie.
Przedstawiłem kolejny raz swoje stanowisko, pracownik wskazał, że muszę wysłać dowód zapłat oraz dowód wypowiedzenia umowy z potwierdzeniem odbioru, na to ja odpowiedziałem, że w pierwszej kolejności chciałbym zobaczyć umowę z której wynika, że w/w firma otrzymała zlecenie od Pure Health and Fitness Sp. z o.o. oraz aktualne wypisy z KRS, a także pełnomocnictwa osób, które podpisywały umowy w imieniu tych spółek. W przypadku braku w/w dokumentów nie mam podstawy do przekazywania czegokolwiek komukolwiek, bo na podstawie jakich danych mam wysyłać "osobie trzeciej" jakieś swoje dokumenty. Ponieważ pracownik był w moim odczuciu zainteresowany sprawą ustaliliśmy, że napiszę emaila którego otrzymałem od w/w pracownika.

Email został wysłany 4 lipca, podniosłem w nim to co pisałem i mówiłem wielokrotnie, czyli umowa była skutecznie wypowiedziana, Żona nie była stroną umowy. A także, że oczekuję w/w dokumentów potwierdzających prawo do windykacji roszczenia w imieniu i na rzecz Pure, oraz dodatkowo czy Pure rozszerzył swoje bezzasadne roszczenie z okresu luty-maj 2012 na dalsze miesiące. Do dziś nie otrzymałem odpowiedzi od firmy działającej rzekomo na zlecenie Pure, piszę rzekomo, bo mam prawo wątpić czy tak jest.

Pożyjemy zobaczymy.



Krzysztof Stosio

15 komentarzy:

  1. Jejku, czytam wszystkie Pana wpisy i jestem nieco zszokowana, ze Pure robi takie problemy.

    Jestem u nich czlonkiem od lipca zeszlego roku, rok czlonkowstwa mi minal, a jako ze w nowej pracy moge o wiele taniej dostac karte Multisport (ktorej Pure nie honoruje), chce zlozyc wypowiedzenie umowy.

    Problem w tym, ze nigdy nie dorwe managera klubu w godzinach jego pracy, bo po 17 wychodze ze swojej wlasnej.

    Czy jesli wysle wypowiedzenie poczta z potwierdzeniem odbioru, moga sie pojawic jakies komplikacje, jak Pan mysli? I rozumiem, ze jak je wysle teraz w sierpniu, to pobiora ode mnie oplate jeszcze we wrzesniu - czy w okresie wypowiedzenia mozna normalnie korzystac z ich uslug...?

    Pozdrawiam,
    Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Właśnie ja mam taki pogląd, że zapis iż musi być spotkanie z maganerem klubu jest klauzulą abuzywną, bo nie można uzależniać możliwości złożenia wypowiedzenia od spotkania z managerem, który zwykle jest w godzinach w których konsumentowi nie pasuje, albo jak konsument go szuka to po prostu go nie ma dłuższy czas.

      Moim zdaniem może Pani spróbować złożyć wypowiedzenie również pracownikom w swojej siłowni. Podstawa to musi Pani posiadać dwa takie same pisma, jedno Pani oddaje, a na drugim koniecznie musi zostać umieszczona data i stempel (jeżeli taki mają) oraz wyraźny podpis pracownika, aby było wiadomo kto się podpisał i podpis (parafka).

      Jeżeli odmówią przyjęcia, to można poprosić aby napisali to na piśmie dlaczego odmawiają. Pewnie też odmówią napisania takiego pisma.

      Wtedy zostają nam dwa wyjścia, albo będzie Pani polować na managera, albo wysyłamy listem poleconym ze zwrotką do siedziby Pure.
      Dlaczego do siedziby, bo zawsze wszystkie pisma wysyła się do siedziby, a centrala rozdysponowuje je dalej.

      U Pani sprawa jest teoretycznie czysta, okres 12 miesięcy się zakończył, jeżeli wyśle lub wręczy Pani wypowiedzenie w sierpniu, to opłata za wrzesień zostanie naliczona i pobrana. Obowiązuje jednomiesięczny okres wypowiedzenia, a to oznacza także, że w okresie wypowiedzenie może Pani chodzić na siłownię. Analogicznie do okresu wypowiedzenia umowy o pracę, w czasie wypowiedzenia ma Pani urlop lub pracuje nadal do ostatniego dnia.

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Dziękuję serdecznie za wyjaśnienia. Ostatecznie nie złożyłam jeszcze wypowiedzenia, głównie dlatego, że gdy spojrzałam na umowę, zauważyłam, że mam nieco pogmatwaną kwestię dat.

    Tak się złożyło, że swoje dwa pierwsze miesiące w Pure miałam "gratis" - wygrałam wejściówkę w konkursie (na miesiące czerwiec i lipiec). Nie miałam wtedy swojej własnej karty, podchodziłam więc za każdym razem do recepcji, pokazywałam kupon konkursowy i dostawałam na czas pobytu w klubie kartę magnetyczną. Bardzo mi się w klubie spodobało, więc podpisałam umowę o członkostwo.

    I tutaj właśnie teraz się głowię, bo mam na niej trzy daty w sekcji formularza "Szczegóły dotyczące członkostwa":

    Data przystąpienia: 13.06.2011r.
    Data rozpoczęcia członkostwa: 01.08.2011r.
    Data rozpoczęcia/Direct Debit: 01.09.2011r. (?????)

    Nie mam pojęcia teraz, od kiedy w zasadzie liczy się tak naprawdę okres mojego członkostwa? Doliczać te dwa gratisowe miesiące? Czy może data nr 2 jest poprawna? I co z datą nr 3?

    Mam wątpliwości ze względu na zapis w regulaminie (pkt.1.2): "(...)Status członka uzyskuje się po podpisaniu Formularza Aplikacyjnego (u mnie: 13.06.2012r.), przy czym nie wcześniej, niż po dokonaniu należnych płatności na rzecz Klubu, w terminach określonych umową. (...)"

    Czyli teoretycznie powinna mnie interesować data zaksięgowania u nich mojej pierwszej wpłaty? Sprawdziłam w wyciągu bankowym - po raz pierwszy ściągnęli ode mnie pieniądze 5 sierpnia 2011. Czym w takim razie jest trzecia data na mojej umowie, 01.09.2011? Można się w tym pogubić.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, podstawowa kwestia to jest niezależnie od tego która data jest właściwa tak czy siak minęło już 12 miesiący od początku umowy i Pure nie będzie robił najmniejszych problemów przy rozwiązaniu umowy z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.

      To jest jeżeli złoży Pani wypowiedzenie we wrześniu, to musi Pani zapłacić za październik i w październiku może Pani chodzić na siłownię i tym samym z dniem 31 października stosunek, że tak to określę łączący Panią z Pure wygaśnie.

      W tym przypadku myślę, że nikt nie będzie robił problemów z wypowiedzeniem umowy i można to zrobić w klubie, do tego nie jest niezbędny manager. Najważniejsze to aby miała Pani dla siebie potwierdzone złożone wypowiedzenie, czy to na ich druku czy na Pani, ważne aby Pure przybił pieczęć, wpisał datę oraz ktoś czytelnie się podpisał.

      Pozdrawiam
      Krzysztof Stosio

      Usuń
  3. Witam serdecznie
    Mam pytanie odnosnie tych firm windykacyjnych, do ktorych PURE kieruje sprawy klientow wg.nich nie placacych za uslugi silowni.

    Postaram sie krotko opowiedziec, jak sprawa wyglada w moim przypadku... Moja umowa byla na 2 lata i powinna wygasnac w 08.2012. W zwiazku z faktem, ze coraz mniej czasu spedzam w Polsce - chodzenie na silownie stalo sie zupelnie niemozliwe. Poczatkowo moje konto bylo zamrazane na czas wyjazdu - jednak terminy powrotow coraz bardziej przesuwaly sie w czasie.... PURE raz konto zamrazal, potem zdarzalo mu sie zapominac itd...
    Zglosilam to na infolinie do Wawy, ktos obiecal to wyjasnic. W efekcie mialam czekac na kontakt z pania manager PURE, ale to stanowisko jest chyba widmem.... bo nic sie nie wydarzylo.
    Uznalam, ze bez sensu jest ciagnac to dalej - chcialam rozwiazac umowe. Trudnosc polegala na tym, ze nie moglam pojawic sie osobiscie o macierzystym PURE. Na infolini /totalnie beskutecznej/ poradzono mi, wyslac pismo do PURE macierzystego podajac w nim wyrazny powod zerwania umowy - takie rozwiazanie mialo byc wystarczajace. Tak zrobilam, pismo powedrowalo listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Potwierdzenie wrocilo z data 30.05.2012. Uznalam sprawe za zakonczona.
    Jednak po jakims czasie zadzwonil telefon z PURE i malo sympatyczny pan nonszalanckim tonem wycedzil "...dzien dobry... tu PURE... czy ma pani zamiar zaplacic oplate czlonkowska...??" Takie telefony jeszcze sie powtarzaly. Za kazdym razem tlumaczylam, ze umowa jest zerwana, po czym slyszalam, ze oczywiscie ktos to sprawdzi. Jak dotad nikt tego nie zrobil. Po pewnym czasie telefony sie skonczyly.
    A wczoraj przyszedl sms z firmy windykacyjnej.... cokolwiek to oznacza. W smsie nie ma nazwy firmy, tylko telefon pod jaki nalezy zadzwonic. Odzalowalam, jestem na kontrakcie w singapurze, koszty rozmow sa spore....., ale dzwonie. Pani nie potrafila mi udzielic zadnych konkretow, tylko ile nalezy zaplacic. Na pytanie kto wlasciwie zlozyl podobne zlecenie, pani odpowiada PURE.... PURE nie jest osoba, PURE ma ludzi ktorzy zajmuja sie podobnymi rzeczami, ale oczywiscie ich dane sa zupelnie niedostepne. Aby wyjasnic zaistniala sytuacje znowu szukam na www kontaktu z PURE..... infolinia, znowu mila pani, ktora obiecuje zglosic sprawe wyzej i do wyjasnienia..... coz to znaczy, nie mam zielonego pojecia. Jednak pojawila sie nowa wiadomosc, podobno zrywajac umowe z PURE nalezy zaplacic ekwiwalent w wysokosci 40% za miesiace pozostale do jej zakonczenia. Tej informacji nie bylo 4 miesiace temu, jak widac system ewoluluje.
    Umowa z klubem PURE przypomina cyrograf, a panie na infolinii jesli w ogole sie przedstawiaja, to podaja imiona w rodzaju Diana...., czy cos - nazwisk brak. Ciekawe, moze niedlugo zmienia tez numer kierunkowy z 022, na jakies zgrabne 0700 - z mottem "..zadzwon, a rozwiaze twoje problemy..."..

    Troszke sie rozpisalam, ale wracam do sedna.
    Panie Krzysztofie prosze mi powiedziec, co wlasciwie oznacza postepowanie windykacyjne. Pani z biura windykacyjnego nie potrafila. Teraz oczywiscie czekam, az pani z infolinii zacznie dzialac. W zwiazku z charakterem mojej pracy znikne z zasiegu telef.na 4 tygodnie, a przeciez moze sie tyle wydarzyc -:).
    Pytania:
    1. Co oznacza postepowanie windykacyjne?
    2. Czy rzeczywiscie PURE ma prawo do kierowania sprawami w taki sposob?

    Zastanawiam sie, czy nie zglosic sprawy oficjalnie do prawnika.
    Tyle, ze cala ta sytuacja pachnie zenujaca nieprofesjonalnoscia i przypomina konsystencja sprawe intenetowego "pobieraczka".

    pozdrawiam serdecznie
    margot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór,

      Zacznę od tego, że Singapur to wspaniałe Państwo-Miasto :) bardzo mi się podobało jak je zwiedziałem, a zwłaszcza słynny zakaz rzucia gumy :)

      1. Postępowanie windykacyjne oznacza, iż potencjalny wierzyciel zbył lub przekazał wierzytelność wobec Pani osobie trzeciej w tym przypadku firmie. Firma ta wszelkimi możliwymi sposobami będzie Panią motywować do zapłaty - to jest smsmy, telefony i z czasem pewnie pisma. Milczenie nie rozwiąże problemu. Ja co w takim przypadku zrobiłem jej opisane w w/w poście.
      Podstawowa kwestia abym musiał coś komuś zapłacić musi to z czegoś wynikać, ciężar udowdnienia spoczywa na tym kto coś ode mnie chce. Art. 6 KC, zatem jeżeli windykacja coś chce to musi wskazać dlaczego chce i na jakiej podstawie chce.

      2. Czy Pure ma prawo? Zgodnie z treścią umów jakie ja posiadałem to były zapisy o zbywaniu i przekazywaniu wierzytelności innym podmiotom, ale nie polega to na tym, że coś ktoś komuś i nie wiadomo co i jak. Jeżeli jak zaznaczyłem w punkcie 1 ktoś coś chce, to musi udowodnić, że ma do tego prawo, bo później okaże się, że jednak innej firmie mamy zapłacić za to samo.

      Najważniejsza sprawa, to posiada Pani pisemne wypowiedzenie i potwierdzony fakt złożenia wypowiedzenia. Polemika na infoliniach jest zbędna, zawsze należy nakazywać aby strona określiła się na piśmie, wtedy jest punkt odniesienia.

      Pozdrawiam
      Krzysztof Stosio

      Usuń
  4. Serdecznie witam Panie Krzysztofie -:)

    Dziekuje za odp. Tak Singapur to niesamowite miejsce. Mnie najbardziej zdumiewa architektura i ta niespotykana ludzka zyczliwosc -:))
    Jednak trzeba czasem zajrzec do domu i chociazby odebrac poczte -:)). Znalazlam 2 listy od Intrum Justitia i zwyczajowo zadnego pisma z PURE. Pozbieralam to wszystko, umowe/regulamin z PURE oraz kopie wypowiedzenia mojej umowy i przedstawilam je tutejszemu Rzecznikowi Praw Konsumenta. Zredagowalysmy kolejne pismo do PURE z prosba o wyjasnienie kwestii:
    1. braku odpowiedzi na poprzednie pismo, dotyczace przedterminowego zerwania umowy oraz jej rozliczenia,
    2. wyjasnienia powodu przekazania sprawy firmie windykacyjnej,
    3. jak rowniez dlaczego obciazono mnie kwota rowna 100% oplat za miesiace niewykorzystane. Nie uchylam sie od wniesienia oplaty karnej, ale ta kwota jest niezgodna z art.385 pkt.12.

    Oczekuje od PURE wstrzymania postepowania windykacyjnego do czasu wyjasnienia ww.kwestii. Wyslalam tez oficjalne pismo do firmy windykacyjnej z kopia pisma do PURE. Teraz czekam na powroty potwierdzen odebrania przesylek poleconych. Nie wiem, czy przyniesie to konkretne rezultaty, ale poczekam. W zwiazku z faktem, ze krotko bede w kraju, nie mam na to zbyt wiele czasu. Wlasciwie tu nie chodzi o kwestie finansowa, a raczej o forme traktowania klientow przez PURE. Sa instytucja istniejaca dla nas i jako taka, nie mieliby racji bytu bez klubowiczow. Gdzie zasada..."..klient nasz pan..".. to po prostu jest niepojete.
    Czytajac rozne fora w tym temacie wnioskuje, ze PURE raczej nie jest zbyt komunikatywny. Umowy podpisywane przez rozne osoby tez sie roznia. Nie wiem, jak to bedzie dalej przebiegalo i ile potrwa.
    Panie Krzysztofie bede wdzieczna za ewentualne sugestie z Pana strony. Poza tym gdyby Pan mogl, to prosze o przeslanie mi wzoru Panskiego pisma o zerwanie umowy:
    mail: enginek@wp.pl

    pozdrawiam serdecznie i dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również prosiłabym o przesłanie wzoru zerwania umowy na adres m.niewiadomska92@o2.pl z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. witam, proszę także wzór zerwania umowy

    adamkolodziej88@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. witam, proszę o wzór wypowiedzenia umowy : ursus5@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. witam, bardzo proszę o wzór wypowiedzenia umowy : irena556@yahoo.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  9. witam, bardzo proszę o wzór wypowiedzenia umowy : Nika922@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. witam, również bardzo proszę o wzór wypowiedzenia umowy na adres: jb.jb.82@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. witam, również bardzo proszę o wzór wypowiedzenia umowy na adres:
    kam_wes@wp.pl
    pozdrawiam serdecznie,
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę również o przesłanie wzoru :D

      Usuń